Unitat Didàctica


UNITAT DIDÀCTICA: La Granja.


CURS: P-5.

DURADA: Un mes.

OBJECTIUS GENERALS : 

·  Representar i evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressar-lo mitjançant les possibilitats simbòliques que els ofereix el joc i altres formes de representació.

·    Observar i experimentar en l'entorn proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material.

·    Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic: iniciar el procés d'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.



OBJECTIUS D'APRENENTATGE:


  • Conèixer els animals de la granja (saber quin soroll fan, què mengen, que  produeixen...).
  • Conèixer el paper del granger.
  • Aprendre a cuidar els animals de la granja.
  •  Saber les parts d’un animal.
  • Conèixer els espais on habiten els animals.

 COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

·    Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
·    Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
·    Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificar-ne els perills i aprendre a actuar-hi en conseqüència.
·    Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.


CRITERIS D'AVALUACIÓ:


  • Sap reconèixer els animals de la granja i les seves característiques.
  • Sap quin és el paper del granger.
  • Sap cuidar els animals de la granja.
  • Sap les parts d’un animal.
  • Coneix els espais on habiten els animals.

CONTINGUTS D'APRENENTATGE:


-   Descoberta de l’entorn:
  • Observació i identificació dels elements de l’entorn: objectes i animals.
  • Observació de les característiques i els comportaments d’alguns animals.
  • Observació del paper del granger.
-   Comunicació i llenguatge:
  • Ús d’estratègies per aproximar-se a la seva lectura, com són la identificació de paraules significatives i usuals, el reconeixement de lletres, ús de les il·lustracions, gràfics i altres imatges que acompanyen els textos.
  • Ús dels llenguatges audiovisuals i corporals com a objecte de diversió, de creació i d’aprenentatge a través de jocs lingüístics i expressius.
  • Utilització d’instruments tecnològics, és a dir, TIC, i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació.
  • Iniciació a la lectura i escriptura a partir de les noves tecnologies.
  • Exploració i utilització del ratolí i teclat de l ‘ordinador per tal de realitzar activitats.
  • Curiositat i interès per creacions visuals, literàries, audiovisuals, utilitzant estratègies per escoltar, mirar i llegir.
  • Ús de llibres i multimèdies per divertir-se.

ACTIVITATS:


1.      Presentar els animals de la granja i preguntar als alumnes què en saben.
2.      Posar un CD amb sons d’animals i demanar als alumnes si saben quin animal és.
3.      Portar imatges de diferents animals i diferenciar quins són de la granja i quins no.
4.      Sortida a la granja.
5.      Cuidem els animals (els hi donem menjar, els raspallem...).
6.      Amb un fitxa, saber identificar les parts d’un animal.
7.      Fer un mural classificant quins són animals de granja i quins no.
8.    Anar a la granja i que els alumnes ens expliquin les característiques de cada animal.

 
RECURSOS:
  •  Imatges.
  • CD.
  • Animals.
  •  Estris.
  • Menjar d'animals.
  • Cartolines.
  • Granja real.